Gruppträning

Vanliga frågor

Ladda ner vår app ”Active Sports Club” i App Store eller Google Play.
Du kan även boka pass i vår webbokning.

För att logga in så anger du din e-postadress och ditt lösenord.
Som standard är ditt lösenord de sex första siffrorna i ditt personnummer.
Exempel: 890227

Tänk på att vi kan ha en gammal e-postadress till dig i vårt system. Fungerar det ändå inte att logga in så skickar du ett mail till oss så hjälper vi dig!

Din personliga profil

När du loggat in klickar du på ditt namn och därefter på ”Mina sidor”. Här kan du se dina bokningar, medlemskap, träningsstatistik, betalningsuppgifter och dina personuppgifter.

Ändra uppgifter

Via ”Mina sidor” klickar du på ”Profil”. Här ser du alla dina personuppgifter och kan även ändra e-postadress och lösenord.

Har du några frågor?
Kontakta solleftea@activesc.se

Logga in med samma e-postadress som du angav när du tecknade ditt medlemskap.

Vill du ändra e-postadress så gör du det under ”Mina sidor” när du loggat in.

Fungerar inte det så ber vi dig att kontakta oss på solleftea@activesc.se för att uppdatera din mailadress.
Kom ihåg att vi behöver ditt personnummer / födelsedatum för att hitta dig i systemet.

Du som medlem

– Får boka tidigast 7 dagar innan passet

– Får boka senast 30 minuter inpå passet

– Får senast inbokning från reservlistan 60 minuter inpå passet.

– Får avboka senast 60 minuter före passet

– Får som antal ha max 10 st bokningar totalt samtidigt

(Gäller både ordinarie och reservplatser samtidigt) (Gäller ej drop-in plats)

Incheckning till passet sker senast 5 minuter innan. När passet börjar, stängs och låses dörren.

Incheckning mindre än 5 minuter före passet, innebär förlorad plats, samt noshow (prick). Vid 3 noshows skapas en bokningsspärr. Den varar i 3 månader från första skapade noshow. För att låsa upp bokningsspärren tidigare än 3 månader, betalar du 200 kr i vår reception.

Drop-in kan göras i mån av plats vid inpasseringskiosken.

5 minuter innan passet börjar släpps ej incheckade platser, som du då har möjlighet att boka.

Vid sen incheckning kan du boka om din plats genom en drop-in bokning och då försvinner din skapade noshow.

Våra pass

Styrka

Ett pass med inriktning på styrka och uthållighet med inslag av pulshöjare. Vi använder oss av egen kroppsvikt men också vikter. Anpassningsbart utifrån egen förmåga.

Cykel

Alla kan cykla! Du cyklar efter din egen förmåga och väljer själv hur mycket motstånd du vill ha på cykeln. Peppande musik tillsammans med en instruktör som tar dig genom ett varierat cykelpass ger dig ett svettigt men härligt pass.

Seniorträning

Träning anpassad efter seniorer! Här får du träna allt du behöver i ett och samma pass, balans, styrka, rörlighet och kondition.

Fight

En träningsform som är inspirerad av boxning och kampsport – en riktig explosiv energikick! Du utmanar kondition, smidighet och styrka genom att träna slag- och sparktekniker samtidigt som du har kul och får svettas! Vi använder oss av både handskar och mitsar. Passar både nybörjare och vana deltagare!

Cirkelträning

Här får du träning för hela kroppen. Pulshöjande varianter blandat med övningar för styrka. En träningsform som passar alla då du själv väljer både intensitet och hur tungt du vill lyfta!

Tabata

Styrka och kondition i ett! Vi jobbar igenom kroppens alla större muskelgrupper i olika tidsintervall. Du bestämmer själv vilket tempo du jobbar i samt hur tungt du vill träna – därför passar denna träningsform likväl nybörjare som vältränade!

Core

Med effektiva och roliga övningar kommer du öka din bålstyrka och kroppskontroll. Alla deltar i sitt eget tempo och efter egna förutsättningar.

Yinyoga

Här finns tid och plats för dig själv och till dig själv. I lugna, stillsamma positioner och flöden ökar vi rörligheten, balanserar våra energisystem och jobbar oss in till leder, ligament och bindväv. Skapar utrymme för att uppmärksamma vårt andetag och stilla vårat sinne. Varje position kan anpassas för dig och dina behov, oavsett tidigare erfarenhet eller ej.

Zumba

Dansbaserad gruppträning till musik med inslag av latinsk pop. Dansen involverar aerobiska övningar och är en kul träningsform där du får in kondition, balans och koordination.