Gruppträning

Vanliga frågor

Ladda ner vår app ”Active Sports Club” i App Store eller Google Play.
Du kan även boka pass i vår webbokning.

För att logga in så anger du din e-postadress och ditt lösenord.
Som standard är ditt lösenord de sex första siffrorna i ditt personnummer.
Exempel: 890227

Tänk på att vi kan ha en gammal e-postadress till dig i vårt system. Fungerar det ändå inte att logga in så skickar du ett mail till oss så hjälper vi dig!

Din personliga profil

När du loggat in klickar du på ditt namn och därefter på ”Mina sidor”. Här kan du se dina bokningar, medlemskap, träningsstatistik, betalningsuppgifter och dina personuppgifter.

Ändra uppgifter

Via ”Mina sidor” klickar du på ”Profil”. Här ser du alla dina personuppgifter och kan även ändra e-postadress och lösenord.

Har du några frågor?
Kontakta kramfors@activesc.se

Logga in med samma e-postadress som du angav när du tecknade ditt medlemskap.

Vill du ändra e-postadress så gör du det under ”Mina sidor” när du loggat in.

Fungerar inte det så ber vi dig att kontakta oss på kramfors@activesc.se för att uppdatera din mailadress.
Kom ihåg att vi behöver ditt personnummer / födelsedatum för att hitta dig i systemet.

Du som medlem

–          Får boka tidigast 3 dagar innan passet

–          Får boka senast 2 timmar inpå passet

–          Får senast inbokning från reservlistan 1 timme och 45 min inpå passet.

–          Får avboka senast 1 timme och 30 minuter före passet’

–          Får som antal ha max 10 st bokningar totalt samtidigt

(Gäller både ordinarie och reservplatser samtidigt) (Gäller ej drop-in plats)

Incheckning till passet sker senast 10 minuter innan. När passet börjar, stängs och låses dörren.

Incheckning mindre än 10 minuter före passet, innebär förlorad plats, samt noshow (prick). Vid 3 noshows skapas en bokningsspärr. Den varar i 3 månader från första skapade noshow. För att låsa upp bokningsspärren tidigare än 3 månader, betalar du 200 kr i vår reception.

Drop-in kan göras i mån av plats vid inpasseringskiosken.

10 minuter innan passet börjar släpps en incheckade platser, som du då har möjlighet att boka.

Vid sen incheckning kan du boka om din plats genom en drop-in bokning och då försvinner din skapade noshow.

Våra pass

Cykel

Alla kan cykla!

I våra cykelpass arbetar du efter din egen förmåga och du väljer själv hur mycket motstånd du vill ha.
Du cyklar till inspirerande musik tillsammans med gruppen och en inspiratör som hela tiden varierar träningen för att få den så rolig och effektiv som möjligt.

Glöm inte vattenflaskan!

Multipass

Multipass består av kondition- och styrkeövningar där du kan utmana dig själv efter din egen kapacitet varje gång.

En liten serie av enkla och effektiva övningar eller rörelser upprepas så många gånger du hinner under ett visst antal sekunder. Därefter en ny serie.

En träningsform med mycket endorfiner och jäklar anamma!

Pilates

Pilates är styrketräning, stabiliseringsträning och  smidighetsträning. Alla övningar är utformade för att stärka hela kroppen, och inte enbart stärka en muskel grupp och syftar till att få en starkare, smidigare och mer välbalanserad kropp.

Säker och effektiv träning stärker kroppens djupt liggande muskler .Förbättrar balans, koordination och cirkulation.

Är skonsam vilket gör att alla kan utöva det – oavsett kön, ålder eller fysisk status.

Cirkelfys

Här jobbar vi med att stärka kroppens alla muskler i varierande former och varvar gärna styrkeövningar med pulshöjande varianter. Träningsformen passar alla, vi jobbar med olika tidsintervall där du antingen använder kroppen eller andra redskap som vikt.

Cirkelfysen lovar dig ett svettigt pass oavsett vem du är!

Tabata

Tabata Styrka är uppbyggt av 20 sekunders intervaller med fokus på styrka och kondition alternerat med 10 sekunders vila mellan varje intervall.
Du arbetar igenom kroppens alla större muskelgrupper i ditt eget tempo.
I och med att du själv bestämmer tempo och hur tungt du vill köra passar det både nybörjare och vältränade.

Core

Under Core-pass ligger fokus på kärnan i kroppen, det vill säga mage, rygg och sida.
Förutom bålstabilitet jobbar vi med stabilitet i alla leder, balans och rörlighet.

Core träning är lämpligt för alla målgrupper, ingen förkunskap eller speciell utrustning krävs

Passet genomförs till musik och till stor del på matta utan redskap, men t.ex. pilatesboll, käpp och gummiband kan förekomma.

Yoga Active

Genom att utföra olika yogapositioner i ett flöde jobbar vi med rörlighet, styrka och få igång blodcirkulation samtidigt som vi ger kroppen harmoni och smidighet.

Den som vill kan även fokusera på andning, vilket man sedan kan ta med sig in i vardagen. Du bestämmer själv tempo, om du vill använda vikter och andningsteknik samt vilka rörelser du vill genomföra.

Vi avslutar passet med behaglig avslappning.

Zumba

Zumba är dansbaserad gruppträning till huvudsakligen latinamerikansk musik och världsmusik, med inslag av latinsk pop och internationella radiohitlåtar.

Zumba är den optimala träningsformen för dig som söker glädje i kombination med fysisk uthållighet och dansant koordination.