Nyheter

Måndag den 17:e september börjar vi med gruppträning på Active Sports Club Kramfors City (Limstagatan 9)

 

Vi startar upp med 25 min pass i cykel, skivstång, rörlighet, mage/rygg och långsamma rörelser.

Välkomna till en rolig träningshöst hälsar
Elisabet, Agneta, Marika, Elin, Christer

Passen bokar du i vår app (Active Sports Club) eller på vår webbokning

Instruktioner om hur du bokar hittar du här!

Gruppträningsschema

(Med reservation för ändringar)

Måndagar:
Cykel 07:15-07:45 (Christer)
Skivstång 12:15-12:40 (Agnetha)

Tisdgar:
Cykel 07:15-07:40 (Elisabeth)
Mage & Rygg 17:00-17:25 (Agnetha/ Elisabeth)
Långsamma rörelser 17:30-17:55) (Agnetha/Elisabeth). (from v38 25/9)

Onsdagar:
Cykel 07:15-07:45 (Christer)
Cykel 17:00- 17:25 (Elisabeth)
Rörlighet 17:30-17:45 (Marika)

Torsdagar:
Skivstång 17:15-17:40 (Agnetha)
Rörlighet 17:45-18:10 (Agnetha)

Fredag:
Cykel 07:15-07:45 (Christer)
Cykel 11:45-12:10 (Elisabeth)
Cykel 12:15-12:40 (Elisabeth)

Lördag:

Söndag:
Cykel 18:45-19:30 (Christer) (from. V38)

 

Antal platser:
Cykel 12 platser. Övriga pass 15 platser

Passbeskrivningar

CYKEL
Alla kan cykla! I FortGjort Cykel arbetar du efter din egen förmåga och du väljer själv hur mycket motstånd du vill ha på cykeln.
Du cyklar till inspirerande musik tillsammans med gruppen och en inspiratör som hela tiden varierar träningen
för att få den så rolig och effektiv som möjligt. Glöm inte vattenflaskan!

RÖRLIGHET
Behöver du bli och förbli mer smidig, testa vår storfavorit ”Rörlighetsträning”.
Var och varannan person är stel och har ont på vissa partier på kropp pga. av för mycket stillasittande och enformig rörelse.
Rörlighetsträning bygger på att vi varvar dynamiska/ funktionella rörelseserier, där fokus ligger på naturlig rörelse i kroppen, med traditionella stretchövningar.
Rörlighetsträning är en tacksamt att utöva, det går fort att uppnå resultat.

LÅNGSAMMA RÖRELSER
Att använda kroppen långsamt, fokuserat och medvetet är otroligt rogivande och nyttigt.
Denna aktivitet är grunden till all träning och rörelse. Långsamma Rörelser är till för alla!

MAGE / RYGG
Vem har inte användning och nytta av en stark mage och rygg?
En stark hållning är A och O för att kroppen ska må bra i vardagen.
Stärker mittpartiet på kroppen genom övningar för magen och ryggen
och du väljer själv om du vill göra det lättare eller tyngre alternativet på övningarna
– utgå alltid efter din förmåga och dagsform.

SKIVSTÅNG
Träning med skivstång är både roligt och ger mycket bra uthållighetsträning.
Under passet utför du traditionella skivstångs-övningar till peppande musik.
Du tränar efter egen förmåga och väljer själv hur mycket
vikt du vill ha på din skivstång. Hela kroppen får en tidseffektiv genomkörare.